Останні новини
Як захистити свої права купуючи товари через інтернет-магазини
- Створено: 08 вересня 2022
До Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області звертаються споживачі за захистом своїх прав, зокрема питому вагу в загальній кількості звернень, займають звернення з питань придбання товарів через інтернет-магазини.
У зв’язку з припиненням проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022р. № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», звернення споживачів розглядаються шляхом надання роз’яснень.
Водночас, у своїх зверненнях щодо придбаного товару через інтернет-магазини, споживачі скаржаться стосовно неможливості обміну, повернення (ремонту) неякісного товару. В окремих випадках, споживач купуючи товар через інтернет-магазин не може захистити свої права, у разі якщо товар не відповідає заявленим продавцем характеристикам. Як зазвичай, на сайті інтернет-магазину (сторінці в соціальній мережі) зазначено лише адресу електронної пошти та номери телефонів продавця, що робить споживача безправним.
Статтями 12, 13 Закону України «Про захист прав споживачів» регулюються права споживачів при купівлі товарів через інтернет-магазини. Зокрема статтею 13 цього Закону встановлено, відповідний обсяг інформації, яку продавець (виконавець) перед укладенням договору на відстані повинен надати споживачеві до моменту замовлення товару, а саме:
1) найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;
2) основні характеристики продукції;
3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;
4) гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом продукції;
5) інші умови поставки або виконання договору;
6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції або послуг;
7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;
8) період прийняття пропозицій;
9) порядок розірвання договору.
Отже, перед купівлею товару в інтернет-магазині, необхідно обов’язково звернути увагу на наявність на сайті магазину вищезазначеної інформації.
Також, звертаємо увагу, що один із способів убезпечити себе від можливих ризиків придбання товару невідповідної якості – оплачувати товар при його отриманні. Наразі, при оплаті товару при отриманні ви маєте змогу перевірити комплектацію, якість товару, наявність чеку (або іншого розрахункового документа), гарантійного талона для товарів складно-побутової техніки.
Отже, перед вибором товару (послуги) через інтернет ресурс, споживач повинен бути уважним, отримати по можливості максимум інформації про товар та безпосередньо про суб’єкта господарювання, щоб уникнути подальших непорозумінь.
У зв’язку з тим, що на період воєнного стану перевірки у сфері захисту прав споживачів Головним управлінням не проводяться, з питань порушення прав споживача інтернет-магазином, Ви маєте право звернутися із заявою (оформленою відповідно до вимог ЗУ «Про звернення громадян») до суб’єкта господарської діяльності (письмово/в електронному вигляді), для врегулювання суб’єктом питань згідно із вимогами законодавства.
Джерело: Головне управління Держпродспоживслужби в Житомирській області